Children’s perspectives on childhood, play and learning
In this module, we will discuss recent developments in research on and with children. The seminar will also give some insights into different educational systems in several European countries. Issues will include the following:
• Children’s views on childhood and child-adult-relations
• Ways and methodologies to include the perspective of young children in research
• Strategies for engaging multilingual children in conversations
• The role of adults in children’s play
• Advantages and challenges of “Risky play”
Students will read and prepare English journal articles for discussion. Main focus will be exchange of ideas and joint discussion, not lecture. It is not necessary to speak or read English well – but you should be willing to talk and argue even if you are not sure about the right words for questions and arguments. We will learn from each other.
The module shall enable participants to deal with scientific articles in English language and encourage participants to seek contact to colleagues in other countries.
Anmelderegeln
Diese Veranstaltung gehört zum Anmeldeset "S18".
Folgende Regeln gelten für die Anmeldung:
Diese Regel gilt von 23.07.2019 08:00 bis 29.07.2019 07:59.
Die Anmeldung ist nur für Teilnehmende mindestens einer der folgenden Veranstaltungen erlaubt:
PibLes (Vorzeitiges Eintragen für Studierende in besonderen Lebenssituationen) WiSe 2019/20 (WiSe 2019/20)
Es wird eine festgelegte Anzahl von Plätzen in den Veranstaltungen verteilt.
Die Plätze werden in der Reihenfolge der Anmeldung vergeben.
Die Anmeldung ist möglich von 23.07.2019, 08:00 bis 14.12.2019, 23:59.
Diese Regel gilt von 29.07.2019 08:00 bis 05.08.2019 19:59.
Die Anmeldung ist nur für Teilnehmende mindestens einer der folgenden Veranstaltungen erlaubt:
Gremienarbeit (Vorzeitiges Eintragen für Studierende in Gremien) WiSe 2019 (WiSe 2019/20)